Tukuma novada Izglītības pārvalde

Sākums Aizvadīts ikgadējais Latvijas skolēnu mācību uzņēmumu tirgus CITS BAZĀRS

Izglītības organizācija “Junior Achievement Latvia” (JA Latvia) sadarbībā ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA) skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) tirgošanās pasākumu CITS BAZĀRS pavasarī organizēja tiešsaistē. Vietnē www.jalatvia.lv tika izveidots e-katalogs, kurā apmeklētāji varēja aplūkot 270 skolēnu mācību uzņēmumus no visas Latvijas. SMU piedāvāja "virtuālos stendus" kuros bija iespējams, iegādāties viņu ražojumus – mājas lietas, preces skaistum kopšanai, bižutēriju, dažādas spēles, preces bērniem, kā arī apģērbus, modes lietas, interjera priekšmetus, pārtikas preces u.c. SMU dalībnieki piedāvāja estētiski un sadzīvē noderīgas preces, kā arī pavisam unikālas un funkcionālas lietas.

 

Pasākuma ietvaros jauniešus vērtēja ne tikai pircēji, bet arī  57 pieredzējis profesionālis no uzņēmumiem, akadēmiskajām struktūrām, finanšu sektora un valsts pārvaldes, pasniedzot balvas deviņās nominācijās. CITS BAZĀRS laikā, no 22. – 26. aprīlim, skolēni ar žūriju aizvadīja 490 tiešsaistes intervijas.

 

Pasākuma laikā žūrijas komisija noskaidrota labākos SMU 9 nominācijās:

- Sociāli atbildīgs SMU;

- Tehnoloģiskās inovācijas produkts/pakalpojums;

- Labākā SMU pārdošanas komanda;

- Uz zināšanām balstīts SMU produkts/pakalpojums;

- Sociālo mediju komunikācijas balva;

- SMU produkts/pakalpojums gatavs starptautiskajam biznesam;

- Videi draudzīgs SMU produkts/pakalpojums;

- SMU biznesa potenciāls;

- Labākais reklāmas video.

 

Pasākumā CITS BAZĀRS no Tukuma novada piedalījās:

Irlavas pamatskolas SMU “Art touch”;

Irlavas pamatskolas SMU “Rokdarbu Pavēlnieki”;

Irlavas pamatskolas SMU ”Dimanti”;

Tukuma 2. vidusskolas SMU “Griezes”;

Tukuma 3. pamatskolas SMU “Meiteņu rotas”;

Tukuma 3.pamatskolas un Tukuma E. Birznieka-Upīša 1.pamatskolas SMU “LAITHING”

Tumes pamatskolas SMU “CookieDrinks”

 

Lai arī mūsu novada  SMU konkursā neuzvarēja, tomēr, nomināciju atlases kārtai par nominācijām - Sociāli atbildīgs SMU un Labākais reklāmas video tika izvirzīts Tukuma 3.pamatskolas un Tukuma E. Birznieka-Upīša 1.pamatskolas SMU “LAITHING”.

 

Tumes pamatskolas SMU “CookieDrinks” tika izvirzīts atlases kārtai nominācijai - SMU produkts/pakalpojums gatavs starptautiskajam biznesam. Arī tas ir milzīgs sasniegums tik sīvā konkurencē.          “Tirgošanās internetā šogad jaunajiem uzņēmējiem ir bijusi laba skola. Konkurence e – vidē ir ļoti piesātināta, - nav ikgadējās ierastās fiziskās tirdzniecības vietas priekšrocības, un pircēju plūsma ir jānodrošina pašiem. Skolēnu mācību uzņēmumu programmā skolēni saskaras arī ar citiem izaicinājumiem, kuri jārisina ikvienam, veidojot savu biznesu. Tā tiek trenētas tālākai dzīvei nepieciešamas prasmes – uzņēmība, radošums, lēmumu pieņemšana un citas,” par izglītības metodi stāsta organizācijas “Junior Achievement Latvia” vadītājs Jānis Krievāns.

 

Paldies skolotājiem, dalībniekiem un vecākiem!

Neatkarīgi no apstākļiem, mūsu bērnos uzņēmēja kods attīstās un pilnveidojās!

 

Informāciju sagatavoja:

Angelika Dembovska

Tukuma novada Izglītības pārvaldes

izglītības darba vecākā speciāliste

 

DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd