- uz pretendentu neattiecas Izglītības likumā un Bērnu tiesību aizsardzības likumā noteiktie ierobežojumi strādāt par pedagogu;
- izglītība atbilstoši Izglītības likumā un Ministru kabineta noteikumos par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un profesionālās pilnveides kārtību noteiktajām prasībām;
Ieteikumi izglītības iestādēm mācību procesa organizēšanai izglītības ieguvei klātienes formā, tajā skaitā mācības organizējot arī attālināti, atbilstoši izglītības iestādes īstenotajai izglītības programmai (-ām), lai mazinātu iespējamos inficēšanās riskus ar Covid-19. Ieteikumi izmantojami kopā ar projekta Skola2030 izstrādātajiem metodiskajiem ieteikumiem "Vadlīnijas vispārējās un profesionālās izglītības iestādēm attālinātu mācību īstenošanai izglītības iestādē", kā arī ievērojot "Ieteikumus izglītības iestādēm piesardzības pasākumu īstenošanai Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai". Ieteikumus skatīt>>> ŠEIT.
24. jūlijā izglītības pārvaldēm tiek izsniegti 18800 centralizēto eksāmenu sertifikāti tiem jauniešiem, kuri pamattermiņā kārtoja centralizētos eksāmenus par vispārējās vidējās izglītības programmas apguvi. Šogad, lai saņemtu atestātu par vidējo izglītību, skolēniem bija jākārto latviešu valodas, matemātikas un pēc izvēles vienas svešvaloda eksāmens.
Valsts izglītības attīstības aģentūras (VIAA) pieaugušo izglītības projekta “Nodarbināto personu profesionālās kompetences pilnveide" attālināto mācību kārtā pieteicies 11 181 iedzīvotājs, un uzņemšanas noteikumiem atbilstīgi ir 10 780 pieaugušie. Daudzi interesenti pieteikušies vairāk nekā vienā izglītības programmā, līdz ar to kopā saņemti 16 967 mācību pieteikumi, bet apstiprināti 16 369. Pēc dalībnieku pārbaudes noraidīti 598 pieteikumi jeb 401 persona, kas vecuma neatbilstības vai nodarbinātības statusa dēļ nav kvalificējusies mācībām.
Lai veicinātu racionālu enerģijas patēriņu izglītības iestādēs un rosinātu skolēnus kļūt par zinošiem un atbildīgiem enerģijas lietotājiem, Vidzemes plānošanas reģions sagatavoja izglītojošu mācību materiālu “Efektīvs enerģijas patēriņš izglītības iestādēs”.
Aicinām pedagogus ielūkoties sagatavotajos uzdevumos, lejupielādējot materiālus vietnē www.vidzeme.lv. Mācību materiāls ietver 10 tēmas: Enerģijas patēriņš ēkās; Apkure; Elektrība; Enerģijas veidi; Klimata pārmaiņas; Apgaismojums; Ventilācija; Ūdens; Energoplānošana; Atkritumi. Tā mērķis ir sniegt saturisku un metodisku atbalstu pedagogiem skolēnu motivēšanā un sagatavošanā, kļūstot par zinošiem un atbildīgiem enerģijas lietotājiem.
Ņemot vērā situāciju ar Covid-19 infekcijas izplatību Latvijā, kā arī jaunā mācību gada tuvošanos, Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) sadarbībā ar Veselības ministriju (VM) un Slimību profilakses un kontroles centru (SPKC) veido nosacījumus izglītības darba organizācijai. To pamatā – mācību norise plānota klātienē, ievērojot epidemioloģiskās drošības prasības un piesardzības pasākumus.
Uzņemšanas studiju programmas 2020./2021. studiju gadā: Maģistra studiju programma “Izglītības zinātnes” (NLK, 1,8 gadi un 2,5 gadi)
Studiju programmas mērķis ir sekmēt studentu profesionālās pedagoģiskās, vadības un pētnieciskās kompetences pilnveidi un konkurētspēju izglītības jomā, inovatīvā un pētnieciskā darbībā, pārmaiņu vadībā un pedagoģiskajā darbībā un motivēt tālākai akadēmiskai izaugsmei.